Nat Blaos Festijn krijgt sfeervol vervolg binnen
Binnen in het café van De Swaen en de zaal van Marktzicht zorgden de muzikanten voor een prima sfeer. Er waren optredens van de Prinsenbeekse kapellen Magrietje en Nootweer, en verzorgd door de bands Stik Leutig uit St. Willebrord, Volle Bak uit Hoogerheide en De Spoorbend uit Helvoirt. Waarbij Nootweer uiteindelijk de ‘Lapas Slagwerkopleidingen-trofee’ in ontvangst mocht nemen. Thema dit jaar was ‘Back to the toeter’, en daar het deze band goed op ingespeeld. Bij de beoordeling telden ook de muziek en interactie met het publiek.
Voorzitter Luc Ruben is blij met de flexibele opstelling van de horeca, waarmee het evenement ‘knus en gezellig’ binnen kon worden voortgezet. De opzet was, na twee jaar zonder blaasfestijn vanwege corona, dit keer kleiner dan voorgaande edities. Er waren ook minder bands. Voor volgend jaar is het de bedoeling om weer een normale bezetting op het podium te hebben. En dat er dan behalve een kermis ook weer een jaarmarkt is tijdens het Biks Blaos Festijn, aldus Ruben.


















