Aandacht voor lokale ondernemers
Door Veldsink-Dirven RegioBank
Door de pandemie zijn we lokale ondernemers meer gaan waarderen. We hebben het afgelopen jaar bewust meer dan ooit gekocht en geconsumeerd bij lokale winkels, zelfstandige horeca en bedrijven. We zijn ons ook meer bewust geworden van het belang van lokaal ondernemerschap, zegt Monique Akkermans van Veldsink Advies Regiobank, dat met kennis van de regio lokale bedrijven helpt met advies en financiering.
Stijlvol-Stoer is een van de lokale ondernemers in Prinsenbeek. U kunt hier terecht voor zowel dames- als herenkleding van uiteenlopende merken en ook voor woondecoratie.
Wie ik ben
Ik ben Patricia van Gils, 46 jaar. Ik woon samen met mijn vriend Michiel en ben moeder van Dominique (17) en Jules (5). Wij wonen achter de winkel. Mijn moeder is in 1971 een speelgoedwinkel begonnen, die zij op haar beurt weer gedeeltelijk van haar moeder overnam. Ik heb daar later woondecoratie aan toegevoegd. In 2018 ben ik begonnen met kleding en in 2019 heb ik compleet de switch gemaakt naar kleding en de winkel gemaakt zoals die nu is.
Onderscheidende factor
Op het moment dat ik met deze winkel begon, vond ik dat dit echt een ontbrekende schakel was in het dorp en dat het prima paste naast de andere kledingzaken. Ik bereik namelijk een andere doelgroep. Wat mij (en ons als ondernemers in Prinsenbeek) onderscheidt, is de gunfactor. Die moeten we wel zelf verdienen door de aandacht, service en ruimte die we bieden aan onze klanten. En door leuke acties of evenementen te bedenken, een luisterend oor te bieden, oprecht advies te geven, en mensen zich welkom te laten voelen en de vrijheid te geven om vrijblijvend rond te kijken. Gezelligheid en beleving creëren is erg belangrijk om te concurreren met het online winkelen. En ook bij een fysieke winkel kan er natuurlijk een gedeelte online shoppen aan gekoppeld zijn.
Leuke verhalen vanuit het werkveld
Uit de tijd van de speelgoedwinkel, waar ik vanaf mijn zestien jaar heb meegeholpen, heb ik volop grappige, leuke en gênante momenten, met dank aan de eerlijkheid en het enthousiasme van kinderen. Dan hoorde je ze rennen op de stoep en dan wist je al dat er een kindje binnen ging komen. Maar waar ik me nu vooral op wil richten, is de klant van de kledingzaak. Het mooie aan deze ‘tak van sport’ vind ik het meedenken met dames, om de mooiste versie van zichzelf weg te zetten en ze blij de deur uit te laten gaan. Iedere vrouw heeft wel iets aan zichzelf dat ze minder mooi vindt. Door een klant een beetje uit de comfortzone te halen, kun je haar verrassen als ze in de spiegel kijkt. En als dames dan zien, hoe mooi ze eigenlijk zijn, dan word ik daar blij van!