Woning gezocht in Prinsenbeek
Met de flyer wil de afzender de bewoners overtuigen van de voordelen van rechtstreekse verkoop. Geen lange bezichtigingsdagen, geen makelaars- en notariskosten en meer zekerheid door het kopen zonder voorbehoud van financiering, somt hij op. Terwijl hij bereid is een markconforme prijs te betalen.
Het is weliswaar lastig om in deze tijd om een woning te kopen. Maar is de afzender wel iemand die dringend op zoek is naar een onderkomen voor zichzelf in Prinsenbeek? Omdat hij niet telefonisch of via de mail reageert, is dat niet duidelijk.
De flyer zou ook afkomstig kunnen zijn van een investeerder of bemiddelaar, iets waar verschillende media eerder al melding van maakten. Een woningmarktexpert vertelde dit voorjaar in Blok&Toine op NPO Radio1 (klik hier) dat met flyers wordt geprobeerd vertrouwen te wekken, en dat mensen erdoor overrompeld zouden kunnen worden. Niet iedereen weet immers wat zijn woning echt waard is. Ook het AD besteedde er afgelopen najaar aandacht aan. In het betreffende artikel (klik hier) vertelt iemand die zelf flyert dat hij niet voor zichzelf op zoek is, maar voor de verhuur, ook voor relaties. En dat hij hoopt door te flyeren een scherpere prijs te realiseren.